Lördag

"Förälskade satt vi på balkongen och berusade.
Vi delade en flaska till och älskade varandra till sömns."



Det var någon slags magsjuka trots allt. Spydde på rasten på jobbet. Spydde på idrottsplatsen på väg hem. Spydde hemma. Vaknade i natt och vände hela magen ut och in kändes det som. Har sovit massor också. Mått illa i omgångar(mest när jag försökt äta något) men inte spytt nåt mer. Min chef sjukskrev mig i alla fall hela helgen. Han sa att jag inte fick komma tillbaka mer i helgen helt enkelt. Haha.

Hatar att bara ligga hemma i soffan och få ont i ryggen. Men jag är verkligen helt orkeslös. Noll energi. Samtidigt ser jag allt som skulle behövas städas. Julen som borde plockas bort. Maten som skulle behöva handlas. Människor jag skulle vilja träffa. Jag är till och med sugen på att fara ut och åka skridskor. Bara för att jag inte orkar nåt alls.

Såg som vanligt Stjärnorna på slottet ikväll. Gillar verkligen det programmet, hur mycket pensionärspoäng det än må ge mig. Den här gången var det Niklas Strömstedts dag. En människa jag vet lite om och som jag inte tror att jag skulle komma så bra överens med faktiskt. Vet inte varför, men det är en känsla jag har. Han verkar inte jättekul direkt. Och jag skäms lite att erkänna det, men jag tycker faktiskt om hans låt Sista morgonen. Det är en fin romans på något sätt. Fin, intensiv och alldeles för kort. Jag känner igen det där, även om det var längesen jag hade nån sommarromans sist. De sista två somrarna har jag liksom haft annat för mig.

Imorgon hoppas jag att jag är piggare. Måste ut och träffa folk eller åtminstone göra någonting vettigare än att växa fast i soffan. Håller en tumme...

"Vi trodde att vi fattade.Vi blundade och skrattade.
Vi tog allting vi kunde få. Jag undrar vad vi tänkte på."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback