Semesterplaner och mat

Nu är jag hungrig! Vill trycka i mig ett fett skrov eller en pizza. Inser att det kanske inte är så klokt, men nån mat behöver jag i alla fall. Det måste väl vara ett friskhetstecken? Morgonkaffet däremot var svårsmält, men kaffe på fastande mage direkt efter att man haft magsjuka kanske inte är det bästa? Jag som brukar ha en mage av stål i vanliga fall. Ja, ja...matshopping står alltså på dagens schema.

Låg och kikade lite på eventuella resor i går kväll/natt. Hotell, tåg osv. Hade tänkt mig att resa runt i Spanien. Tågluffa förslagsvis. Bil känns väl sådär då jag gärna tar mig ett glas vin redan till lunch när jag är på semester. Insåg också att Madrid är större än jag tror: 3,1 miljoner invånare och 6 miljoner med förorter. Valencia har ca 800 000 invånare, Sevilla nästan 700 000 och lilla Malaga hela 600 000. Jag som hade tänk mig en lugn och skön semester i pittoreska småstäder. Haha. Men, Istanbul har väl ca 13 miljoner invånare och trots att det är en enorm stad så kändes den pittoresk och lugn på sina ställen. Och vem försöker jag lura egentligen? Skulle jag vilja vara borta typ två veckor och bara vistas i lugna småstäder? Nja... Anledningen till att jag vill till Malaga och solkusten är för att ta mig till Fuengirola för att se var min morfar levde(och dog). Förväntar mig inte att hitta nån grav, men i alla fall få se vad det var som lockade honom till Spanien.

Men, än hinner jag fundera på vad jag vill hinna med på semestern. Jag känner mig själv så pass att jag inte tror att det är nån idé att hinna med fem-sex städer på två veckor, så det gäller att försöka begränsa sig helt enkelt.

Nu: Matshopping!








Kommentarer
Postat av: teresa

Málaga är en helt underbar stad. Och den känns väldigt liten och man kan promenera runt i staden väldigt enkelt. Det finns även helt okej shopping, även om det inte var mitt mål när jag var där. Jag gick mest runt, drack deras underbara Crúzcampo och mådde bra. Åkåkåk.

2011-01-09 @ 13:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback