Ett steg i rätt riktning

Igår var det en person som ställde en fråga till mig. En tankeställare. I natt i en dröm fick jag svaret på frågan.

Frågan dök upp då vi pratade om eventuell utbildning, och jag sa att jag vet att jag vill utbilda mig, men inte riktigt till vad. Då sa hon så här: "Vill du ha en riktigt stor fin villa, tre snygga sportbilar och pool? Eller nöjer du dig med ett okej hus, en okej bil och en uppblåsbar pool?" Fundera på det och sen sorterar du ut utbildningar efter hur mycket du vill tjäna och vilket liv du vill leva.

I natt drömde jag hade köpt ett förfallet hus. Ett riktigt ruckel där fönstren ramlade av, det var myror överallt och golvplanken höll på att ruttna. Jag var så olycklig och visste inte var jag skulle börja renoveringen. Jag bara grät och grät.

Jag ser det som en svar på min fråga...






 


Kommentarer
Postat av: Nova

Måste säga att jag till 100% uppskattar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback