Midsommar och matorgier

Från att ha trott att jag jobbade midsommar och därför heller inte blivit bjuden på någon tillställning, till att helt plötsligt vara bjuden på tre olika balunser. Det ni!

Tre lika men ändå olika tillställningar. En är en vanlig chillkväll med grillning i stan. Typ flintastek och Singstar och bara folk jag känner. Den andra är nog också rätt chill, men med finare mat, mer uppklädda människor(både kända och okända) och troligtvis lite gitarr och allsång in på småtimmarna. Också i stan, men i hus istället för lägenhet. Det tredje alternativet är att vara ute vid havet. Förmodligen också gitarr och grillning. Förmodligen mer dekadent än de andra, och i lite fina miljö för en som älskar hav. Har ett hum om vilka som ska dit, men inte mer.

Det lutar åt alternativ två. Dels för att det är i stan, vilket är pratiskt då jag ska jobba midsommardagen, men också för att ettan känns som något man kan göra vilken kväll som helst. Sen tycker jag att det är perfekt när det är blandat både folk man känner väl med helt nya bekantskaper. Men hur jag än väljer känns det trist att välja bort något... Men jag vet i alla fall vad jag ska ha på mig, och det är kanske huvudsaken!

Tänkte visa lite bilder från helgen, men i form av en orgie i mat och dryck.
Matilda har alltid så många och fina bilder på mat i sin blogg att jag kände att jag också måste försöka nån gång. Haha.





Schlabang på Westmans i Bygdsiljum.



En del av en picknick. Ostkrokar, vin och jordgubbar.



En jordgubbe i närbild.



Underbart god pasta på Invito i Umeå.



En klasskier...



Erikas fina picknickkorg tillsammans med hennes fina bag-in-box.



Ost, kex och vin. Vad mer behöver man?



Umeås bästa sushi! (Från restaurangen som jag aldrig minns namnet på)



Mer fanta och rosé.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Sushin som du åt såg betydligt mer aptitlig ut :P



Jag gillar inte när ris är så där kladdigt. Har jättesvårt att få i mig det av någon anledning ^^,

Postat av: Charlotta

Den sushin är typ den bästa i hela Norrland!



Jag gillar ju alla former av ris alla dagar i veckan så jag ska väl egentligen inte uttala mig... Men sååå kladdigt ska det ju inte vara. Lagom är bäst! :)

2011-06-22 @ 21:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback