Gröna fingrar

Igår planterade jag om samtliga blommor som finns i mina ägor. Är en del faktiskt. Kastade bort två som tyvärr inte överlevt vintern och varma element, och sen bytte jag krukor och rum för vissa. Tog de stora roströda krukorna som jag haft i sovrummet och planterade alla blommor som kändes lite "exotiska" och ställde dem i vardagsrumsfönstret. Blev riktigt bra med maffiga stora blommor där och de passade väldigt bra till mina ljusstakar i form av palmer som står på bordet framför fönstret. I köket har jag numera bara gamla klassiker som sankt paulia, svärmors tunga och streptocarpus. Passar ypperligt där!

I sovrummet står numera bara en stackars orkide. Tanken är att skaffa nya blommor dit när jag ändå ska tapetsera och möblera om. Har en dröm om ett fönster fullt med pelargoner och rosengeranium. Det påminner mig om när jag var liten och mamma alltid hade sitt sovrumsfönster fulla med just dessa blommor. Så somrigt och fint. Doften av rosengeranium är också helt underbar. Helst vill jag ha dem i fina Waldemarsudde-krukor. De är inte helt gratis så det blir en bra sak att önska sig i födelsedagspresent.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback