Måndag - balkanpop och loppisfynd

Det är sportlovsvecka uppe hos oss i norr nu. Det brukar oftast innebära fint väder. Och är det inte solen som jag skymtar där bakom ett moln? Ett par plusgrader är det i alla fall.

Tänkte ta en cykeltur runt här på A-torp. Klaga på fula möbler på möbelaffärerna, kika efter kul saker på Myrorna och kanske köpa en liter mjölk eller två. Bara ta det lugnt och njuta av min lediga dag helt enkelt. För efter två dagars ledighet så jobbar jag en vecka i streck. Kul, kul.

Var förresten på loppis igår och hittade en hel del kul grejer. Kan visa sen.

Är totalt hooked på Balkan och östeuropa just nu. När det gäller musik alltså. Eller inte bara det kanske. Det började med en jättesöt ryss som brukar handla av mig på jobbet ibland. Blir helt knäsvag av hans leende. Sen brukar jag alltid börja lyssna på gamla Eurovisionsbidrag den här tiden på året, och då blir det naturligt Balkan-pop som spelas mest. Älskar den typen av musik faktiskt. Längtar tillbaka till våren i St Petersburg också. Och som tur är blir det nog en tur till Estland i början av juni. Jag verkligen älskar sydeuropa, men samtidigt så har jag en förkärlek till det lite mer melankoliska och hårda östeuropa också. Vackra gamla stadskärnor och kommunistiska gråa ytterområden. Älskar kontrasten.

Har lyssnat mycket på bosniska Regina de senaste dagarna. De var med i Eurovision 2009 och hade kanske
den absolut bästa låten det året. Men de har gjort en hel del annat bra också. Davor som sjunger har en underbar röst, och så är han rätt så lik Johnny från Roomservice tycker jag. Haha.





En sexigare version av målar-Johnny.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback