The value of money

Jag har tänkt lite på det här med män och pengar. Eller män med pengar rättare sagt. Jag har alltid sagt att det inte spelar någon roll vad en kille tjänar eller jobbar med. Att jag inte bryr mig ett dugg om han har pengar eller inte. För det är ju inte riktigt politiskt korrekt att säga att man bryr sig om pengarna.

Men på senare tid har jag faktiskt omvärderat det där. Jag bryr mig visst om killens eventuella pengar. Inte för att jag vill att han ska bjuda på allt och köpa massa presenter. Det kan vara trevligt i sig, men det bygger man inget förhållande på. Varför jag bryr mig är snarare för att jag tycker att det är attraktivt med drivna och framgångsrika människor. Någon som har jobbat hårt för att vara där han är idag. Någon som är framgångsrik inom sitt område. Och en hög lön innebär ofta att man också är framgångsrik. Pengar är makt. Och makt som utövas på rätt sätt kan vara väldigt sexigt. Att ha drömmar och mål är också en faktor som gör en person mer attraktiv i mina ögon. Jag vill inte behöva ta hand om en kille rent ekonomiskt, utan jag vill ha någon som kan och vill ta hand om sig själv. En slacker utan planer på att förändra sin situation är oerhört avtändande.

Det kan hända att det här låter väldigt motsägelsefullt. Jag menar, jag jobbar själv halvtid och är inte alls speciellt högavlönad. Men jag har en drivkraft att alltid klara mig själv och jag har trots allt bara varit arbetslös i en månad sen jag gick ut gymnasiet för snart sex år sedan. Jag har också under det senaste året börjat sätta upp mål och har hittat nya passioner som jag vill jobba vidare på. Jag har äntligen planer som sträcker sig längre fram i tiden än bara någon månad. Jag vill börja plugga för att hitta nya jobb i en ny branch där jag förhoppningsvis både trivs och tjänar bättre. Jag har hittat en ny hobby i form av politik. Jag har även planer för mitt politiska engagemang. Jag sitter redan i styrelsen, och snart händer en del andra spännande saker som jag är enormt peppad inför. Målet är att ställa upp i kommunalvalet 2014.

Att jag själv har börjat sätta upp mål och planera min framtid tror jag är en bidragande faktor till att jag har omvärderat värdet av en god inkomst när det gäller en framtida partner. Kalla mig gärna ytlig och gammeldags, men jag vill inte ta hand om någon fattig slacker. Sen behöver han självklart inte vara mångmiljonär heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback