Peppad på politik

Är hemma igen efter en mycket givande helg i Umeå!

Vi hade som sagt vårstämma med Kristdemokraterna i Västerbotten under lördagen. Under förmiddagen fick vi lyssna på och ställa frågor till Göran Hägglund, en oerhört duktig och inspirerande talare. Blev precis så starstruck som jag hade räknat med. Vi fick också en analys om det gågna valets kampanjarbete. Vad som var lönsam och mindre lönsam pr, och sedan disskuterade vi även vad vi ska förbättra till nästa val. På eftermiddagen hade vi själva stämman med diverse olika val till styrelser mm samt genomgång och röstning om motioner.

För mig som är så ny så var det här en oerhört intressant och givande dag. Träffade massa härliga människor och breddade samtidigt mitt kontaktnät. Bland annat så pratade jag en del med Philip som är ordförande för KDU Västerbotten. En mycket duktigt, vältalig och proper kille. En kille som jag tror kan gå precis så långt som han vill om han bara jobbar hårt. Det har varit prat om att starta en lokalavdelning för KDU i Skellefteå ända sen jag gick med i partiet, och nu har vi kommit ytterligare ett steg närmare. Kommer att behöva en hel del hjälp med bland annat formalia för att kunna fixa det här, men Philip har lovat att hjälpa till och sen ska jag troligtvis gå en utbildning inom KDU i Stockholm i maj. Har även andra kontakter inom politiken som kan ge mig tips och idéer. Känner mig oerhört peppad!



Förutom politik så har helgen bestått av umgänge, skratt, mat, vin och minimalt lite shopping. Kom bara hem med tre underbart fina ljuslyktor från Goebel med motiv från Gustav Klimts konst. Eller bara och bara, jag är så nöjd med dem att de räcker alldeles utmärkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback