dag 15 – en låt som beskriver dig

Det är väl egentligen inte så lätt att hitta en låt som beskriver en person, för oftast är det väl olika låtar som passat in i olika tillfällen och sinnesstämningar.

Jag är väldigt dubbel av naturen. Å ena sidan är jag si, å andra sidan är jag så. Jag har bra självförtoende i grunden, men i vissa situationer finns det inte alls. Jag står orubblig utåt sett, samtidigt som jag kanske vacklar inombords ibland. Sen är jag på ett sätt enligt vissa, medan andra aldrig har sett den sidan av mig. I det fallet handlar inte om falskhet, utan mer om flexibilitet och smidighet.

Låten jag har valt är i alla fall Come Undone av Robbie Williams. Den spelgar det här dubbla som jag pratar om. Att det finns flera sidor av myntet. Att våga vara mångfasetterad. Att våga tappa kontrollen ibland och för att sedan resa sig upp igen. Att våga vara lite både och.






"So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback