Måndag, en ledig dag?

Ledig från jobbet idag. Men det innebär inte att jag är ledig för den sakens skull. Har en fullproppad agenda. Massor av måsten som jag har skjutit upp.

För tillfället sitter jag och sms:ar med min "mentor", bästa Philip, samtidigt som jag fyller i kostnadsersättningsblanketter för KDU. Hur skulle jag klara mig utan Philip? Han har verkligen svar på allt, är superproffsig och lika trevlig. Eller mitt nätverk av underbara människor överhuvudtaget? Är så mycket nytt att jag blir snurrig.

Har en del räkningar på bilen som måste betalas. Och sen ska jag paketera och skicka lite grejer som jag sålt på Tradera. Väntar på samtal från Jessica angående lördagens personalfest som vi anordnar, och även från Maria angående debattartiklar och pressmeddelanden. Måste förbi AF en sväng, posten som sagt och bolaget för att köpa rosé inför lördagen. Ska också sätta upp lappar om loppisen som jag och mamma ska ha på onsdag. Och jag måste också packa ihop saker som jag ska sälja då. Har en del andra ärenden också. Och mitt hem är inte min borg, utan snarare ett slagfält. Får se hur mycket jag hinner städa. Och Astrid måste ju få sig sin promenix också.

Med andra ord, man är inte ledig bara för att man är ledig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback