Ris ala Malta

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så måste jag ha ris ala malta på julbordet. I so looove it!
Vet inte varför egentligen, det är bara så gott!
Fast jag har alltid färska blodapelsiner i istället för sånna konserverade clementiner. Mycket godare!

Jag berättade om min kärlek för just den här desserten för J. Han hade i och för sig aldrig ätit det, men han gav mig ett annat recept på något som heter typ riz bel halib, som liknar maltan fast med pistagenötter och kanel. Lät riktigt gott måste jag säga. Och jag tror att jag ska testa den varianten till jul. Nötter är aldrig fel! :)
Därför ska jag laga kyckling med lite valnötter som jag har över sen jag bakade, och med lime. En ny favorit-kombination; valnötter, lime och kanel. Mums!


image665


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback