OS -topp 3

Jag har verkligen inte följt OS slaviskt. Är mer en som slötittar när jag inte har något bättre för mig. Men friidrotten ser jag gärna och visst kan lite boxning eller simning också slinka med. Jag har säkert missat mycket, men de här människorna är nog de jag kommer att minnas mest och tycka bäst om från OS -08.





Roqaya Al-Gassra

Den enda kvinnan på listan, och förmodligen den enda som tävlade i OS i slöja. Många skulle nog säga att det är förtryckande, för så vill man gärna kalla det mesta när det kommer till islam. Men jag tycker snarare att det visar på den mångfald som idrotten faktiskt ska representera. Att vara en muslimsk kvinna som bär slöja behöver inte betyda att man inte kan vara en duktig sprinter och idrottsman. Men i idrottssammanhang är det tydligen mer stötande och provocerande med en fullt påklädd kvinna än en halvnaken...




Andreas Thorkildsens muskuløse kropp faller i smak hos norske jenter.

Andreas Thorkildsen

Aldrig trodde jag att spjutkastare kunde vara så heta. Aldrig trodde jag att blondiner kunde vara så heta. Och aldrig trodde jag att norrmän kunde vara så heta. Men när Thorkildsen tog av sig tröjan så trodde jag att jag skulle dreggla ner halva soffan... Musklerna, benstrukturen i ansiktet och blicken. Sorry Finland...men jag blev inte så ledsen när Norge tog guld. Faktiskt.

(Det kanske är lite motsägelsefullt med tanke på bubblaren...men hey, jag sa aldrig att det var fel med halvnakna människor, bara att det inte var något fel med fullt påklädda.)




Ara Abrahamian

Ingen kan väl ha missat Aras "kastade" bronsmedalj och följderna av det. Jag vet för lite om brottning för att egentligen kunna uttala mig om reglerna eller om hur korrupt den sporten är, men vad jag vet är att jag älskar människor som står på sig och som kämpar för sin sak. Har man blivit orättvist behandlad så ska man inte bara stå där och ta skit, utan Ara gjorde helt rätt som protesterade. Mellanmjölkslandet Sverige, där lagom är bäst och man ska vara snäll och lydig hur man än blir behandlad behöver idrottsmän som Ara. Det är befriande. Och att jag alltid har gillat "bråkstakarna" inom idrotten är väl ingenting att hymla om...





Usain Bolt

Mannen, myten, legenden...vid 22 års ålder. Antar att han inte behöver någon vidare presentation. Jag har till och med redan skrivit om honom. Jag tycker att han är helt fantastiskt grym! OS coolaste kille med snyggaste segerdansen och skönaste inställningen. Killen gör mig ännu mer sugen på att åka till Jamaica och lyssna på Bob Marley hela dagarna. Och jag hoppas att han får vara skadefri och bara fortsätta utvecklas och bli ännu bättre. Om det nu är möjligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback