Och ett till mumsigt tips!

Smoothies är en annan god och nyttig grej som jag verkligen gillar. En riktig vitamininjektion!

En riktigt god och mättande smoothie bör enligt mig innehålla banan och någon form av frysta bär. Bananen för konsistensen och mättnadskänslan, och de frysta bären för att få den riktigt kall och god.


image831


Den här smoothien gjorde jag igår. Tyvärr hade jag ingen banan hemma, men den består i alla fall av följande saker:

Färsk ananas
Äpple
Kiwi
Färskpressad apelsin
Frysta hallon
Turkisk yoghurt och en skvätt mjölk

Återigen, turkisk yoghurt är en klar favorit i köket. Går att ha i väldigt mycket. Och den höga fetthalten gör att även smoothien ger en längre mättnadskänsla.
Annars är en riktigt god vaniljyoghurt(Valios t.ex.) att rekomendera. Tillsätter inget socker här heller. Och har man banan i så blir den även sötare. Annars är en liten skvätt honung perfekt.


Oj vilka "mattips" jag kommer med helt plötsligt. Men, men...det blir som det blir i den här bloggen.
Nu ska jag i alla fall se "Sverige pussas och kramas". Bara för att återuppleva
natten med Björn. Hehe... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback