Finska män och villkorslös kärlek

Sov hos mamma natten till idag. Inte för att jag vantrivs där, men jag saknade ändå min egen lägenhet. Det är skönt att ha sitt eget rosa badrum, sin morgonrock, sin soffa och sitt egna kök att koka kaffe i på morgonen. Det är bekvämt att bo själv helt enkelt. Kan inte förstå månniskor som inte klarar av att vara själva. Att vara själv och att vara ensam är faktiskt två skilda saker. Fast, jag måste ändå medge att det var väldigt mysigt när Timo kom och kröp upp bredvid mig på madrassen i morse och la sin mjuka kind mot min arm och började spinna. Det kallar jag villkorslös kärlek.

Igår var jag på bio. Såg den nya svenska filmen Patrik 1,5. Tyckte faktiskt att den var riktigt rolig! Komedier brukar inte riktigt vara min grej, utan jag är mer för kriminalitet och ond bråd död, men den här hade ju i alla fall ett budskap, vilket är ett stort plus.
Gustaf Skarsgård var över all förväntan, och seriöst, jag skulle inte tveka att adoptera "Patrik"(Tom Ljungman) vilken sekund som helst. Så jäkla söt kille! Trovärdig i rollen var han också.



Skulle inte ni adoptera honom?


Idag har jag som sagt varit på hockey. Sett AIK vinna med 3-1 över Södertälje och blivit lite mer kär i Marttinen. Det är något väldigt tilltalade med den killen alltså. Kanske är det att han ser så snäll och oskyldig(och ung!) ut, samtidigt som han är en riktig vinnarskalle med ett hett temperament... Och de där ögonen och det där suget i blicken... Det är nåt med finska killar alltså! Sen ska vi inte glömma att han är en grym hockeyspelare också. Haha...

Efter det middag. Oxfilé och trevligt sällskap. Riktigt mumsigt var det(ja, filén alltså...haha)! Och nej, det har inte blivit något
griskött än. Men nu är det inte länge kvar tills Ramadan är över. Inte för att jag direkt har saknat griskött men...


Jyri Marttinen

Men lammkött är väl okej?
Nä, han är ju faktiskt 26, men jag inbillar mig att han är lammkött ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback